ANDREAS BALOKAS

ANDREAS BALOKAS

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Σκανδαλίδης και Πρόγραμμα «Καλλικράτης»

Με το Πρόγραμμα «Καλλικράτης», οι τοπικές κοινωνίες θα διαθέτουν  Τοπική Αυτοδιοίκηση ισχυρή, εξοπλισμένη με σύγχρονα επιχειρησιακά εργαλεία και αρμοδιότητες που της επιτρέπουν να επιλύει μόνη της όλα σχεδόν τα τοπικά προβλήματα, καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες του πληθυσμού (από τον οποίον και ελέγχεται πολλαπλά) για δημόσιες και ιδίως για κοινωνικές υπηρεσίες. Το νέο σύστημα διακυβέρνησης προσφέρει τη δυνατότητα ουσιαστικής συμμετοχής των πολιτών και δράσης των αιρετών αρχόντων. Αντίστοιχα κερδισμένοι, είναι λοιπόν και οι νέοι αιρετοί άρχοντες και τελικός και κύριος κερδισμένος ο πολίτης .
Ο νέος  Καλλικρατικός Δήμος για να λειτουργήσει πρακτικά με δραστικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα και  εξορθολογισμό δαπανών χρειάζεται προσωπικό με την απαραίτητη τεχνογνωσία και  πρέπει να αποσαφηνίζει το οικονομικό σκέλος αφού μιλά γενικά και όχι ιδικά  για ποσοστά επί του Φ.Π.Α και του Φ.Α.Π .

Οι κρατικές υπηρεσίες αποσυμφορούνται από υποθέσεις και ευθύνες με τοπικό χαρακτήρα, οι οποίες σήμερα τις αποπροσανατολίζουν από τον επιτελικό, συντονιστικό και ελεγκτικό τους ρόλο.
Η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση δημόσιων υποθέσεων και η εφαρμογή δημόσιων πολιτικών δίνει τέλος στη σπατάλη πόρων και χρόνου, καθώς και στις αστοχίες, εξαιτίας έλλειψης πληροφόρησης και γνώσης που προκαλεί ο «κατακερματισμένος συγκεντρωτισμός», υπό τον οποίο ασφυκτιά σήμερα όχι μόνον η περιφέρεια, αλλά και το κέντρο. Ταυτόχρονα, εξορθολογίζεται στη βάση διαφανών, αντικειμενικών και αδιάβλητων κριτηρίων το σύνολο των χρηματοδοτήσεων της κεντρικής διοίκησης προς την αυτοδιοίκηση. Τερματίζεται οριστικά η πελατειακή κατανομή κονδυλίων, η οποία οδηγούσε στη χειραγώγηση της αυτοδιοίκησης και τον εξαναγκασμό της σε σχέσεις υποτέλειας προς την κυβέρνηση.
Αλλά για παράδειγμα , βάση ποίων αντικειμενικών αξιών  και βάση ποίου εμπορικού τζίρου στην διοικητική  περιφέρεια ?
Γιατί άλλο εμπορικό τζίρο και συντελεστή καθαρού η μικτού κέρδους η αντικειμενική άξια έχει η Κηφισιά άρα σαφώς  και περισσότερα έσοδα και άλλο στο Δήμο Ωρωπού .
Άλλο το κόστος της περισυλλογής των σκουπιδιών που είναι φτηνότερο στην Κηφισιά και  άλλο σαφώς ακριβότερο στον Ωρωπό που αναγκάζεται να εξυπηρετεί τους καλοκαιρινούς μήνες όλο περισσότερους  κατοίκους  του λεκανοπεδίου χωρίς καμία οικονομική ανταπόδοση .
Εδώ θα πρέπει να συνιπολογίσουμε και το χωροταξικό , που μέχρι τώρα δεν ξέρω για ποιό λόγο δεν έχει ακόμα ανακοινοθεί , που είναι αναπόσπαστο κομάτι και ο κύριος παράγοντας για την αναπτιξιακή πορία του νέου διεβριμένου Δήμου που θα δημιουργιθεί .
Πως θα μπορέσει για παράδειγμα ο νέος δήμος μας που ο οικονομικός προσανατολισμός του στον τομέα της ανάπτυξης  είναι τουριστικός θα επενδύσει και θα αναπτύξει τέτοιες δράσεις που ουσιαστικά θα αναιρούνται από ένα διπλανό δήμο , βλέπε Οινόφυτα , που θα έχουν διαφορετικό προσανατολισμό και θα εισπράττουν έσοδα από την παραγωγή των βιομηχανιών χωρίς να ενδιαφέρονται ουσιαστικά για την ζημιά που θα προκαλούν στον  γειτονικό τους δήμο .
Μήπως τελικά οδηγείται μοιραία ο νέος  δήμος να γίνει ένας φοροεισπράκτορας που για να αυξήσει τα έσοδά του και κατ επέκταση να ανταποκριθεί στις αυξημένες νέες ανάγκες που δημιουργούνται , βάζοντας νέους φόρους κατά περίπτωση , και  θα  κοιτάξει  την εύκολη λύση αυξάνοντας   τα ποσοστά των φόρων  ενώ θα δίνει το δικαίωμα να δημιουργηθούν  μεγάλα εμπορικά κέντρα η παραγωγικές μονάδες (βιομηχανίες η βιοτεχνίες ) καταστρέφοντας την τοπική οικονομία και χάνοντας ταυτόχρονα  τον κοινωνικό του χαρακτήρα .
Πως θα είναι ανταγωνιστικός ένας δήμος όταν από την μία του ζητάμε ουσιαστικά  να λειτουργεί ως κράτος και ταυτόχρονα ως επιχειρηματίας χωρίς να του δύνεται η δυνατότητα πρόσβασης στα πραγματικά σταθερά έσοδα του κράτους , τους φόρους που αφορούν το περιβάλλων  όπως ο φόρος στα καύσιμα για παράδειγμα που είναι και ο ποίο σταθερός στην είσπραξή του αλλά και ένα κομμάτι του αφορά το περιβάλλον ή όταν γειτνιάζει με την εθνική οδό ποσοστά από τα διόδια η την βιομηχανική περιοχή αφού ο δήμος μας είναι ένας από τους τελικούς αποδέκτες των λυμάτων .
Μήπως τελικά ότι δεν μπορεί να ελέγξει η να εισπράξει αυτό το κράτος τώρα βρίσκει την ευκαιρία να το μεταβιβάσει στην τοπική αυτοδιοίκηση με την δικαιολογία του Καλλικράτη και χρυσώνοντας το χάπι μεταφέροντας διαχρονικά την ευθύνες του στην τοπική κοινωνία .
Oδηγούμαστε λοιπών στο συμπέρασμα ότι ο Καλλικρατικός Δήμος που θα δημιουργηθεί τουλάχιστον για στην περιοχή μας θα είναι ένας δήμος που θα καλύψει τα έξοδα της συνένωσης από το σύνολο του προϋπολογισμού του και μόνο αφού σε καμία περίπτωση οι κρατικές επιχορηγήσεις δεν αποδίδονται στο σύνολό τους στους ΟΤΑ και παρακρατούνται για να καλυφθούν άλλες μαύρες τρύπες.
Έτσι θα υπάρξουν ξανά δήμοι πολλών ταχυτήτων με μεγάλες ανισότητες σε όλα τα επίπεδα φορολόγησης και αυτή την φορά το κεντρικό κράτος θα δηλώνει και επίσημα αναρμόδιο αφού θα έχει ξεμπερδέψει μία και καλή με τον βραχνά της τοπικής αυτοδιοίκησης .

Δεν υπάρχουν σχόλια: