ANDREAS BALOKAS

ANDREAS BALOKAS

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

«Όποιος φύγει απ’ το μαντρί… το τρώει ο λύκος»

         
 «Όποιος φύγει απ’ το μαντρί… το τρώει ο λύκος» λέει μια λαϊκή παροιμία και αυτή υπενθυμίζουν, αυτοί που δεν συμφωνούν με την αποχώρησή από το Συνδυασμό του Δημάρχου και την ανεξαρτητοποίησή σας. Εσείς τι πιστεύετε;

Κατ’ αρχάς, κανείς δεν φαντάζομαι να πιστεύει, πως σήμερα κάποιος που ασχολείται με τα κοινά είναι… πρόβατο. Ούτε και φυσικά ο Γιώργος Γαβριήλ είναι… τσοπάνος! Άρα ούτε έφυγα από καμιά… στάνη, ούτε βέβαια και αισθάνομαι πως με την ανεξαρτητοποίησή μου, πήρα ρίσκο να γίνω… νόστιμος μεζές! Για κανένα! Αντιθέτως πιστεύω, πως λειτούργησα με τη λογική, πως ο Συνδυασμός μας, ήταν και θέλω να πιστεύω πως είναι, μια ομάδα ελεύθερων ανθρώπων στη σκέψη και φυσικά στην πράξη. Μια πράξη λοιπόν έκανα με ελεύθερη σκέψη, την οποία θεωρώ σωστή για μένα και τα «πιστεύω» μου και παράλληλα σέβομαι την κάθε αντίθετη άποψη.

- Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στην πράξη αυτή;

Θα σας απαντήσω κ. Ξύλο με τέσσερις λέξεις. Ξεφύγαμε από τους στόχους!

- Καταλαβαίνεται βέβαια κ. Μπαλόκα, πως η απάντησή σας αυτή, θέτει από μόνη της ερωτήματα για τα οποία απαιτούνται απαντήσεις με πολλές λέξεις… Από ποιους στόχους ξεφύγατε;

Πρώτα-πρώτα και τον ποιο απλό! Από το στόχο που συνδεθήκαμε. Δηλαδή της ομάδας! Λυπάμαι βέβαια που το λέω, αλλά δεν υπάρχει για τη διοίκηση του Δήμου μια ομάδα, αλλά… μια, δυο, τρεις κ.λ.π., ανάλογα τα ενδιαφέροντα! Πάντως, η διοίκηση του Δήμου, αποδείχθηκε στον ενάμιση χρόνο που πέρασε, πως έχει… επιλεκτικά αυτιά! Πιστεύω να καταλαβαίνετε. Και αυτό, όπως ήταν φυσικό, μας χάλασε τη… χημεία, αδυνάτισε την ισχύ μας σαν ομάδα, μας στέρησε την πολυσυλλεκτικότητα στο διάλογο για λύσεις στα προβλήματα και τις προτεραιότητες του τόπου και δημιούργησε εκλεγμένους Συμβούλους και μη… δύο ταχυτήτων. Τι καλύτερο για να ΜΗ δικαιώσουμε την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν οι συμπολίτες μας;

- Θέλετε δηλαδή να πείτε, πως η λογική της πολιτικής που ακολουθεί η Διοίκηση του Δήμου μέχρι σήμερα, δεν ήταν κοινής αποδοχής από το σύνολο των ανθρώπων της ομάδας που ανέλαβε την τύχη της πόλης; Εκεί διαφωνούσατε;

Τουλάχιστον αυτό πιστεύω εγώ. Γι’ αυτό άλλωστε, νομίζω, δεν έχουν προχωρήσει βασικά θέματα που μας απασχόλησαν προεκλογικά και τα κάναμε «σημαία» του Συνδυασμού μας! Η «κλειστή» ομάδα διοίκησης του Δήμου άλλαξε τις προτεραιότητες που απαιτεί η κοινωνία μας και αφήσαμε στο έλεος του Θεού την καθημερινότητα του συμπολίτη μας. Αυτή τη χάσαμε. Αυτή μας έκθεσε σαν Δημοτική Αρχή. Τα μεγάλα έργα προαπαιτούν τα μικρά, τα καθημερινά, την αποδοχή δηλαδή μιας προσπάθειας που φαίνεται και που δικαιώνει το συνδημότη μας για τις επιλογές του. Αυτό σίγουρα δεν έγινε. Και δεν ήταν μόνο αυτό. Ήταν και αποφάσεις κρίσιμες που διχάζουν την τοπική μας κοινωνία και που παίρνονται πρόχειρα, με συνοπτικές διαδικασίες και με συναίνεση δύο-τριών μόνο ατόμων, αυτών δηλαδή, που ως κλειστή ομάδα, διοικούν το Δήμο. Τρανό παράδειγμα η υπόθεση των «8» συμπολιτών μας, που άνευ λόγου και αιτίας, θα σταθούν αύριο ενώπιον της Δικαιοσύνης. Η ποινικοποίηση με τον τρόπο αυτό της πολιτικής ζωής του τόπου μας, μου έδειξε πως βρισκόμουν σε ένα λάθος. Λάθος επιλογή μου, λάθος λογική μου… δεν ξέρω. Πάντως ήμουν σε λάθος. Αυτό προσπάθησα να διορθώσω. Αυτό πίστευα. Αυτή είναι η πράξη μου.

-                     Πως αισθάνεστε τώρα έξω από την ομάδα και ανεξάρτητος Σύμβουλος;

Αν είχα μακρά θητεία στα κοινά, σίγουρα θα ήταν πιο εύκολη η επόμενη μέρα. Είναι όμως η πρώτη τετραετία που ασχολούμαι και όλα τα αισθάνομαι δύσκολα. Σε καμία περίπτωση δεν φανταζόμουν μια τέτοια εξέλιξη. Όμως, πάνω απ’ όλα, θέλω να σέβομαι τον εαυτό μου, για να μπορώ να κοιτώ στα μάτια τον συμπολίτη μου και να προσφέρω με ειλικρίνεια στον τόπο μου. Αυτό το έχω σαν αρχή και μάλιστα απαραβίαστη και είναι η μόνη σκέψη που μου αμβλύνει τη δυσκολία αυτή.

- Η ανεξαρτητοποίησή σας, σημαίνει και προσχώρησή σας σε κάποιο άλλο Συνδυασμό;

Όταν αποφασίζεις κ. Ξύλο να προσφέρεις στον τόπο σου, είναι σίγουρο πως δεν μπορείς να το κάνεις μόνος σου, εκτός και αν η οικονομική σου επιφάνεια στο επιτρέπει και δεν σε ενδιαφέρει η πολιτική. Εμένα η πολιτική στην πόλη μου με ενδιαφέρει και πιστεύω ιδιαίτερα στη συλλογική προσπάθεια. Η προσχώρησή μου σε κάποια άλλη ομάδα ή όχι, θα με απασχολήσει σε άλλη χρονική περίοδο.

-                     Αυτό το «ή όχι» τι μπορεί να σημαίνει; Μήπως την επανένταξή σας στην ίδια ομάδα που είσαστε ή τη δημιουργία μιας νέας, δικής σας;

Τίποτα δε σημαίνει. Στον τόπο μας υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι με τεράστια προσφορά στα κοινά και οι αποφάσεις τους σημαδεύουν τις όποιες εξελίξεις. Υπάρχουν ακόμη και άνθρωποι που έχουν τη θέληση να προσφέρουν, που θέλουν να δοκιμαστούν και δεν τους έχει δοθεί μέχρι σήμερα η δυνατότητα. Να αναφέρω ως παράδειγμα τον Γιάννη Οικονομάκο, που αν μη τι άλλο, είναι αξιοθαύμαστη η προσπάθειά του. Δεν υπάρχουν λοιπόν σενάρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: